A kalkulált finanszírozás alapja a gépjármű nettó beszerzési ára és a garantált maradványérték különbözete, amely összeg lényegesen (akár 30%-kal) kisebb finanszírozási igényt jelent a saját vásárlással szemben.
A flottakezelő a szerződés kezdetén meghatározza a maradványértéket (gépjármű értéke a használat végén) és a futamidő alatti szervizköltséget – így az, hogy az autó a bérlet lezárásakor végül milyen áron kerül értékesítésre és a futamidő alatt milyen szervizköltségek merülnek fel, csak a flottakezelőnek jelentenek kockázatot, a használónak nem.
A bérleti díj költségként elszámolható, illetve az üzleti használat arányában az áfa is visszaigényelhető megfelelően vezetett útnyilvántartás mellett, amihez GPS nyomkövetőt biztosítunk a megrendelőnek. (A GPS alapú menetlevelet/útnyilvántartást a NAV elfogadja.)
A forráshiánnyal küzdő vállalatoknak kiváló konstrukció a bérlet, mivel így nem kötik le pénzeszközeiket, ami kamatozik, vagy az alaptevékenységbe beforgatható.
A hitelképességet tükröző pénzügyi mutatók kedvezőbben alakulnak. A bérelt eszköz mérlegen kívüli tétel, ami nem terheli a beruházási keretet.
Az operatív flotta napi ügyeinek szervezését is a flottakezelőre lehet bízni. A vállalkozásnak nem kell biztosítást, a periodikus vagy egyéb meghibásodásból adódó szervizeket és szezonális gumicseréket önállóan intéznie, hiszen tartós bérletnél minderről a flottakezelő gondoskodik.